کوکوتی تی

فرهنگ وادب تالش

کوکوتی تی

فرهنگ وادب تالش

قشنگه گیریه زلیخا صبا ماسال تالش

گیریه گیریه چمه اسپیته گیریه

زیرنه پری دوستن شینه ب گیریه
اگه بوزنوم گیریه راه کنوریه 
شوی را راه کرم ازشوم ب گیریه 
زلیخا صبا

نظرات 1 + ارسال نظر

گیریه گیریه از شمه را سغه جان و دلیخشی ناجه دارم خالی.

هنوز هم من متعجب از این حروف الفبای مؤسسه تالش شناسی هستم که میگویند در زبان تالشی ، "های بیان" یعنی همان ه چسبان آخر کلمه نداریم . پس اگر نداریم گیریه را بایستی " گیریَ بنویسیم. من که نمی نویسم نمیدانم جنابعالی خواهید نوشت؟

گیریَ گیریَ چمَ اسپیتَ گیریَ

زیرنَ پری دوستن شینَ ب گیریَ

اگَ بوزنوم گیریَ راه کنوریَ

شوی را راه کرم ازشوم ب گیریَ
------------------------------------
به نظر خودم ب را هم بهتر است به بنویسیم چون من معتقدم یک حرف به تنهایی نمی تواند حق کلمه را ادا کند و ناقص است ولی این فقط نظر بنده است و شاید هم این نظر درست نباشد و همان ب به تنهایی کافی باشد.

برادر کوچکتان نعمتی کرفکوهی از کرج

باسلام جناب نعمتی من هنوز می گویم ومی نویسم تا یک رسم الخط تأیید شده بدستم نرسد من نگارش تالش را به همان روشی که برای خواننده ملموس تر باشد می نویسم و حسن را هسن نمی نویسم که در فهم عامه به من بگویند بی سواد و برای رعایت بیشتر به فرهنگ برادرم تکیه می کنم در حالیکه این استادان می بینند من دارم می نویسم باید با امثال من همکاری کنند باهم در حال رقابت هستند و شایدهم برای خودشان کسر میدانند در سایتشان می روم نظر میدهم تلاش می کنم ولی فایده ندارد من ممکن است در نگارش درست عمل نکنم ولی خدارا شکر میکنم انقدر اعتماد به نفس دارم که جا نمی زنم واراده ای فوق العاده در یاد گیری سپاس

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.